Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

Blogg-semester.

Kategori: Horseomaniac

Efter helgens intensiva arbete så har jag tagit semester från bloggen några dagar. Hjärnan orkade helt enkelt inte med att fokusera mer. Nu är jag dock tillbaka och det kanske kan bli ordning på torpet. 

Veckan har varit ganska fullproppad med planer, men ändå lugn och skön i jämförelse med helgen. Det har varit massa stalltjänst, shopping med mamma, utbildning och möte med jobbet, ridlektion, bland annat. :) 

Idag inhandlade jag ett par vinter-ridhandskar till stallet och ridningen. Jag har haft ett par torgvantar innan, och jag älskar dem! De har dock några nackdelar som gör dem lite jobbiga; går inte att rida med, inte vattentäta, klumpiga, osv. De nya jag köpte var ett par vattentäta, fodrade handskar från Mountain Horse. Har en del grejer från MH, och har aldrig varit annat än jättenöjd så det känns tryggt! :) 

Spanade också in ett par ridstövlar, nom nom! Fodrade vinterridstövlar, även dem från MH. Mina nuvarande och mycket älskade (av nästan hela familjen) vinterridstövlar, MH Rimfrost, har börjat läcka och har spruckit lite i materialet på foten. De är inte så snygga heller... När ekonomin infinner sig blir det två par varma ridstövlar, ett par fina för ridlektioner, träning, kanske tävling, osv och ett par mer basic för uteritter och allmänt stallarbete. Till sommaren blir det nog nya ofodrade ridstövlar med... Gillar stilrena, enkla dressyrstövlar. Har tittat lite på MH Victoria, men är inte helt hundra. Finns ju väldigt mycket dyrare stövlar men det känns inte motiverat att lägga några hutlösa summor när man har en unghäst som inte ska ridas in på flera år och än mindre tävlas. ;) 

Aja, nu ska jag ta mitt pick och pack och förflytta mig till gymmet! :) Ha det fint! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: