Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

Hästtäcken...

Kategori: Horseomaniac

..är ett kapitel för sig. 

Köpte regntäcke och insektstäcke till Yolista för ett tag sedan. Sitter vråldåligt på henne som är så smal över bringan så de doneras till Felicity och Mistral så söker jag nya. Insektstäcke blir ett "säkert" kort genom Boetts eksemtäcke, som är gjort för att passa många olika hästar. Som regntäcke lutar det åt Horseware Amigo, men jag vågar inte köpa i blindo så Vicky är gullig nog att låna ut sitt så jag kan få prova det på skrutthästen. :) passar inte det blir det ett från Hööks, grönt ofodrat med helhals, då jag har det exakt likadana fast med fodringen och det sitter perfekt. :) känns onödigt med helhals på ett ofodrat sommartäcke bara... 

Trist när regntäcket var så fint, men de måste ju sitta bra i första hand, speciellt på unghästar som busar. :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: