Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Break my fall"

Kategori: Jozelle's Dairies

Wierd things just keep happening to me! 

Igår kväll, precis efter jag skrev här sist, hände något konstigt. Var som sagt i min pappas lägenhet, men var ensam hemma då pappa var med några kompisar. Var inne på toa och borstade ur håret och tog ur linserna, innan jag gick och la mig. Lämnade dörren öppen som alltid när jag är själv. Tittade upp snabbt, blev yr och satte mig ner på toastolen. Yrseln släppte, trodde jag, så jag reste mig igen. Yrseln slår till igen, ännu kraftigare, och jag tar tag i dörrkarmen för att hålla balansen. Jag vinglar till och nästa sak jag kommer ihåg är att jag ligger med fötterna ungefär där jag stod och överkroppen ute i hallen. Reser mig försiktigt och känner mig helt okej, förutom att jag fått en rejäl smäll på svanskotan och en liten törn i axeln. Känner för att gå och lägga mig, och det är precis det jag gör. 

Vaknar på morgonen och mår fortfarande bra, men efter flera uppmananden så ringer jag Sjukvårdsupplysningen. De hänvisar mig till akuten, på en gång så dit åker jag. Där går det fort, ingen kö, woho. Känns lite löjligt att vara där när man mår fint, men lika bra att göra som Sjukvårdsupplysningen rekomenderade. Får träffa sjuksköterska som sätter EKG och tar blodprov. Väntar lite över en timme, sedan kommer läkaren. Hon berättar att blodproven och EKG ser riktigt bra ut, det är inget fel på mig. Det som hände var ett lite allvarligare blodtrycksfall, och det är inte allt för ovanligt. Inget man behöver ta medevin för ellre vara rädd för, man lär sig att leva med det bara så man vet hur man ska hantera när det händer. 

Allt är bra med mig alltså! Förutom svanskotan, it freaking hurts! ;) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: