Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Hearts a mess"

Kategori: Horseomaniac

Är helt ur balans. Har fyllt i pappren om att dömma ut Zaki, och skickat till veterinären som gjorde hältutredningen. Hoppas det går fort, för min skull och Zakis. Hon är go och glad annars, men ibland märker man att knäet påverkar henne litegrann. Verkar som att snön gör det lite jobbigt med, pulsandet eller kylan. 

Idag har hon fått massor med mjukt strö i boxen iallafall, och både äpplen och morötter inhandlades igår. Min prinsessa ska, om möjligt, bli än mer bortskämd fram tills det är dags. Det förtjänar hon! På lördag blir det mysdag med rykt och annat pyssel, Zaki älskar sånt. <3

Har kollat lite på nya häst. Låter tidigt kanske ni tycker, men jag vill verkligen ha en häst och om jag får förmänskliga Zaki lite, så tror jag inte att hon skulle vilja att jag skulle vara ensam heller. Funderat på att köpa en fölunge att ha paralellt med Zaki länge, men ifrågasatt om jag har tiden för två hästar. Nu kommer jag ju inte ha två hästar, så har mailat på ett PRE-föl, sto. Vi får se hur det känns om jag åker och kollar... 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: