Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Impressed"

Kategori: Horseomaniac

Fick allså beslutet angående utdömningen av Zaki från Folksam igår, fredag. Allt gick enligt planerna, inga konstigheter, inget krångel. Helt underbart! Dock inte det som imponerade på mig mest... 

Jag ringde Folksam på eftermiddagen fredagen innan jul, alltså 21 december. Då hade de fått pappren på torsdagen, men ännu inte börjat behandla mina uppgifter. Hon berättade att deras veterinär är där på onsdagar, och iom att onsdagen mellan jul och nyår, alltså 26 december, är en röd dag så kommer han nog inte förrän efter nyår. Därefter är det 2 veckors handläggningstid. Inga problem, jag ville bara veta hur långt de kommit så det sa jag och tackade för det trevliga bemötandet. Sedan fick jag alltså svar den 28 december, vilket innebär att de måste skickat det på torsdagen, alltså den första arbetsdagen efter det att jag ringde! De har alltså bearbetat och tagit ett beslut på en dag. 

Jag vet att det är "lågsäsong" med utdömning av häst nu, och jag vet även att 2 veckors handläggningstid inte betyder att det kommer ta så lång tid utan att det skulle kunna göra. 
 
Jag är imponerad och glad över att de skött det så snabbt ändå, trots helgdagar och allt. 

Tack, Folksam! 

Kommentarer

  • Petra säger:

    Jag fick ta bort min häst akut innan papprena var klara.. Sen fick ja skicka in efteråt att hon var avlivad för att få ersättningen..

    Svar: Usch, stackare! Måste varit riktigt hemskt... Vet inte vad som är värst, att tvingas göra det plötsligt eller att gå och vänta på det, och vill helst inte veta heller... :(
    Johanna "Jozelle" Gull

    2012-12-30 | 00:51:10
    Bloggadress: http://Gellisiriol.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: