Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Lazy bones"

Kategori: Horseomaniac

Då var denna dagen över.. Kul att träffa Hanna igen, vi ses inte så ofta. Dessutom är hon en hejare på att baka äppelpaj, nomnom! ;) Men innan fikan fick jag rida lite på hennes fina Caramell, ett jättegulligt nordsvenskt sto. Spännande faktiskt, lite stel men kan absolut prestera lite på dressyrbanorna. Har en trevlig galopp, vilket annars kan brista hos nordsvenskarna! :D Sedan strejkade mina ben, då jag har lite träningsvärk, så Hanna tog över och red en stund. De blir nog ett fint ekipage! :D 

Sedan åkte jag till stallet i Länghem, där jag träffade Alice och hennes mamma Elisabeth! Vi pratade lite om deras fina spanjor Carlos, när vi upptäckte att Zalza låg ner. Varningsklockor direkt... Vi fick upp henne, men efter en stund la hon sig ner igen. En promenad på 15 minuter, lite hö och en halv hink vatten så verkade hon kry igen. Skönt att man kan upptäcka det så tidigt, så man förhoppningsvis slipper veterinärbesök. 

Nu är iallafall Zakis gamla box helt utmockad och hennes saker hemma. :) Skönt att ha det avklarat! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: