Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Nuclear bomb"

Kategori: Horseomaniac

Hälsade som planerat på farmor och farfar med pappa idag. Kollade på gamla bilder vi scannat in i datorn, och fikade mycket mycket.

Därefter åkte jag hem, och hann knappt innanför dörren innan mamma frågade om jag ville rida hennes häst. Sagt och gjort så körde vi ner hästarna till ridhuset. Jossan red sin ponny Mistral och jag red mammas Welsh Cob DeeDee, som är en riktig pingla! Var länge sedan jag red henne, så blev rätt basic för att hitta lite knappar igen. Någon galoppfattning från skritt blev det iallafall, och jag började känna lite på skänkelvikningar. Kul var det iallafall, DeeDee är en riktig superponny! :D Idag var hon upp över öronen busig dock, satt och väntade på att hon skulle explodera hela tiden. ^^ 

Tack mamma för lånet! :D

Kommentarer

  • Alice Johannesson säger:

    Din tur och tävla henne till våren kanske? :D

    Svar: Det vet jag inte om jag vågar! ^^ Pratades ju om att Vicky skulle tävla henne annars. :)
    Johanna "Jozelle" Gull

    2012-12-30 | 23:22:50
    Bloggadress: http://skimmelligan.blogg.se

Kommentera inlägget här: