Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Same old, same old"

Kategori: Jozelle's Dairies

Idag och igår har varit väldigt lika, jobbet och stallet. 

Iom att läget är som det är med Zaki så händer det inget där. Inget man kan göra, ingen rehab eller liknande, bara att vänta på att försäkringsbolaget ska höra av sig... 

På lördag blir det iallafall att åka och kolla på fölets helsyster, och den 26 december blir det sedan att kolla på fölet. Ser fram emot det så mycket, tror verkligen att detta fölet kan vara "drömhästen" för min del. Har länge drömt om att ha ett föl att forma själv, vilket jag är ganska säker på att kommer gå riktigt bra. Även om jag kanske inte är en mästerryttare så är hästuppfostran något jag är duktig på, alla mina hästar får beröm för att de är så snälla och lätta att ha att göra med. Hoppas att fölet kommer bli lätt med, jag tycker att det är viktigt. Hästar är för stora djur för att de ska få gå runt och göra vad de vill. 

Kul att kunna sätta igång tidigt med! Köper jag fölet så kommer den att börja löshoppas och tömköras så snart som möjligt, bland annat. Inkörd som tvååring och inridning som treåring. Treårstest kanske? :D 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: