Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Taking a ride"

Kategori: Horseomaniac

När vi kom hem från att ha kollat på Spindeln så åkte jag till ridskolestallet i Länghem för att ta hand om Carlos, Alice häst idag när hon var bortrest. 

Red först, vilket kändes bra! :) Han går gärna i en väldigt hög form och blir lätt lite springig i sina gångarter, så jag fokuserade på att rida honom lite "lång och låg", bli avslappnad och mjuk i hela kroppen och få det där härliga svinget i hela kroppen. Gick riktigt bra, han var en pärla! :D Vi tog lite frivilliga galopper, alltså att när jag kände att han ville så la jag en galoppfattning. Han har tidigare blivit stressad av galoppen, och har lite svårt för det ibland, så jag vill göra det lite på hans villkor tills han stärkt sig. Gick bra det också! :D 

Sedan mockning, fixa foder och allt såntdär! Carlos är en riktig mysing, vill gosa och vara med hela tiden! :D 

Tack för att jag fick ha honom idag, Alice! :D <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: