Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"This is it, the apocalypse"

Kategori: Horseomaniac

Jaha, då har vi överlevt 21 december 2012. Inga otrevliga överraskiningar här iallafall, mer än att bredbandet är helt  vrickat. Pendlar kraftigt i hastighet, men ligger oftast på långsamt till stillastående. Betala 4 räkningar tog närmare 3 timmar. Inte okej! 

Jag slutade jobbet 8 imorse, åkte förbi mormor och morfar för att äta frukost innan jag plockade upp lillasyster påväg hem. Väl hemma tog vi och fotade Zaki och Sessan. Zaki vet ni ju om, men Sessan är lillasysters gamla ponny som inte är ett dugg fräsch i benen. Vi kommer ta bort henne samtidigt som Zaki, då hon blivit ganska kraftigt sämre det senaste. Nu går hon och Z i en "snällare" hage, så nu klarar hon sig bra, men backar och ojämnt underlag är svårt, tycker hon. :( 

Hur som så ledde vi upp Z och S till en äng lite längre bort i hagen. Dit går nästan aldrig hästarna själva, fegisar. Nu hängde de med iallafall, och där är underlaget helt underbart. Jämnt och mjukt, och inte halt. Båda halta flickorna blev helt galna! De hoppade och studsade, sprang gatlopp och brallade. Jätteglada var dem, även om man såg att S haltade lite, och man såg att Z märkte av skadan när hon svängde tvärt, annars var den gamla hederliga stelheten och lite avlastandet tillbaka. Massa bilder blev det, men lillasyster tömde kameran innan jag hann lägga beslag på bilderna, men vi löser nog det imorgon. :) 
 
Imorgon ska jag dra med mig Vicky till GIslaved för att kolla på helsystern till den häst jag funderar på att köpa. Spännande! :D 

Veckans låt!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: