Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"All star!"

Kategori: Horseomaniac

Red lektion på ridskolan igår, för Lotta. Dressyr stod på schemat, såklart! :) 

Zaki tyckte det var konstigt med så många hästar, speciellt när alla gör samma sak och följer efter varandra. Inget hon är van vid direkt. Hon tog det bra ändå tycker jag, och förutom att hon blev lite stressad emellanåt så skötte hon sig riktigt bra.

Vi gjorde en hel del övningar vi inte brukar göra när vi rider själva, charmen med att vara med på lektionerna tycker jag. Vi tränade på att flytta ut bakdelen utanför spåret på volten, vilket gick bra när hon var avspänd, och lite skänkelvikningar som gick bra i ena varvet men svårare i andra. Med lite träning ska det bli bra, det också! :D Till sist galoppen, där vänstergaloppen satt fint som vanligt, men höger var svårare och går fortare. Nöjd ändå måste jag säga, man kände att hon började bli trött men att hon verkligen försökte ändå! 

Nu sitter snart nedsittningen i trav, så då är det galoppen som behöver byggas upp innan vi kan starta en L:C1 i dressyr. Kul kul!  

Idag får vi se vad jag hinner med, antingen får fröken vila idag eller en lugn sväng i skogen. Ska släppa ihop hästarna med Theres nya ponny, så Zaki lär ha motionerat litegrann ändå. :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: