Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"I'm Yours"

Kategori: Horseomaniac

Haha, Zaki är så mammig! Hänger efter mig som en svans så snart hon kan, sötnosen! :D

Idag tog vi det lugnt, och Zaki blev ordentligt ompysslad! Svans och pannlugg utredd och flätad, manen utredd och pälsen ren och fin.
 

Efter nästan en timmes borstning var vi nöjda, så jag gick för att kolla när lektionerna var slut. De slutade tidigt, så vi passade på att longera lite lugnt och fint för att värma ut lite av träningsvärken från gårdagens pass.

Kan ju inte säga till hundra procent att det är träningsvärken och inte att hon fått sig en känga under ihopsläppet idag, men hon var stel snarare än att hon ömmade eller markerade när hon travade. Dessutom bara vänster varv, och då var det höger bak som inte kom fram ordentligt. Hon är alltid lite stelare i det benet, och dessutom är hon svagare i det benet, vilket rimligtvis borde innebära att det benet har mest träningsvärk idag.

Hursomhelst tog vi det lugnt, skrittade mycket, lite trav i varje varv för att få lite rörelse i musklerna utan sådär mycket belastning. Duktig var hon, väldigt lyhörd på mina ljudkommandon. :)

Imorgon hade jag tänkt dressyra lite i ridhuset samtidigt som min lillasyster rider, men när hon var så stel idag vill jag inte göra det. Var det en på grund av en spark är det bättre att hon tar det lugnt, och man vet ju själv hur svårt det är att ge allt om man har träningsvärk! Därför blir det istället en promenad imorgon, med mig på marken. Jag kan behöva en promenad! Kanske går vi en sväng in i byn, så hon får se lite nya saker. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: