Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Not the best of friends"

Kategori: Horseomaniac

Idag blev det uteritt som planerat, men Zalza som jag skulle ridit hade varit med på Ridlekis på förmiddagen så tyckte det var synd att sadla på henne igen. Därför blev det istället den lite större Dollars som skulle bära mig på ridturen. Han är inte min bästis, om jag ska vara helt ärlig. Han är stor och klumpig, och så gör han lite som han själv vill. Inte alls som Zaki, mjuk, följsam och lydig.

När man bara rider sin egen häst blir man därför rätt hemmavan, så fick lite av en chock när han först kastade sig efter mat på vägen in till stallet, sedan inte alls hade lust att lyfta fötterna och sen försöker dra tyglarna ur händerna på mig i traven. Han menar ju inget illa, och inget händer, men det är inte alls som Zaki, och inte alls som jag vill ha min häst. Men han är ju inte min så! ;) 
 

Kul var det iallafall, vi var ute i lite mer än 1,5h. Vädret var väl inte på vår sida dock, först blåst, sen regn, sen snö. Fick rida en bit på vägen i mörkret med, hade reflexer men bilförare har generellt dålig respekt för hästar, tyvärr. Gemensam respekt hade gjort allt så mycket enklare för både hästar, ryttare och bilförare, men det är ett annat inlägg känner jag... Efteråt var det iallafall skönt att komma hem till stallet, och ta en kopp te i sadelkammaren! :D 

Tack Vicky, Sofia och Theres för ridturen! :D 

Kommentarer

  • Viktoria säger:

    Tack själv min bästa! <3

    2012-11-25 | 21:46:45

Kommentera inlägget här: