Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Running free"

Kategori: Horseomaniac

Idag kom jag till stallet efter jobbet. Fixade i ordning hästen och gav mig iväg på en lugn ritt i mörkret med Vicky och Theres. T är så mörkrädd, så kul att skrämmas! Mohaha... : 3

Nä, men skritt och trav blev det, så hästarna fick röra på sig lite. Kan inte släppa att det inte känns hundra med Zaki. Ska ringa runt på måndag, måste hitta en bra kiropraktor med rimlig pris. Annars blir det väl massör eller equiterapeut igen. Alla tre yrkesgrupperna kan dock ha uppbokat ganska långt framöver, så det är bara att vänta antar jag. Vill inte ställa av henne helt heller, så blir mycket skritt framöver.

Imorgon ska jag på uteritt med de andra som har privathäst i stallet, men jag kommer inte att rida Zaki. Kommer nog bli ett lite högre tempo vilket jag inte vill att hon ska vara med på. Istället får jag låna ridskolehästen Zalza, jättesöt! :D Kommer nog bli riktigt kul! Zaki får vänta så går jag på en skrittpromenad med henne efteråt. Lite miljöträning är aldrig fel! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: