Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"When the wind blows"

Kategori: Horseomaniac

Idag var det en mysdag i stallet Vicky och Theres i stallet. Vi fixade lite, gjorde iordning hästarna och gav oss ut på en tur i skogen. Zaki som stått två dagar var glad och galen, på sitt lilla vis. Hon bockar ytterst sällan om hon inte är helt lös, aldrig när man rider, så det behöver man inte vara orolig för. När hon är busig så ruskar hon lite på huvudet och försöker lura mig till att hon ska få springa fortfort. Bromsen funkar ju så ingen större katastrof, hon är ju bara söt. :D 

Vi värmde upp med lite friare, men ändå balanserad trav, och senare galopp. Sedan svängde vi upp på klättervägen och lät hästarna få klättra lite och utforskade lite i skogen. Ett utmärkt sätt att få hästarna att jobba med hela kroppen, träna balans och styrka i framförallt mage, rygg, rumpa och bakben. De tycker dessutom oftast att det är väldigt kul att komma ifrån ridbanan! 


Efteråt var det stretch av fröken bus ben, vilket jag SKA vara noga med i fortsättningen, märker en sån tydlig förbättring när jag gör det mot när jag slarvar. På henne är det extra viktigt att stretcha bakbenen annars stelnar hon lätt. :) 

Men idag var täcket trasigt när hon kom in, attans! Men det blir ju bättre än när det var trasigt varje dag iallafall. :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: