Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

Härliga morgon!

Kategori: Jozelle's Dairies

Sitter ute i stallet. Packar höpåsar. Funderar. 

Tänk så mycket som har hänt detta året! Detta året har jag nog upplevt de flesta av känslor och är många erfarenheter rikare. Mött många människor och hästar, några har stannat, några har fortsatt sin resa. 

Jag har nog aldrig varit så ledsen som när jag fick ta bort Zaki. Hon fyllde mig med lycka på ett sätt som bara hon kunde. En helt fantastisk häst på sitt lilla vis, omtänksam och mjuk. 


Hjärtesorgen fylldes snart av nytt hopp när jag hämtade hem Yolista, min underbara pärla som förhoppningsvis kommer göra mig lycklig i många många år framöver. Hennes underbara psyke och lättlärdhet överraskar mig konstant och nu är hon lättlastad, tömkörd och van vid nästan all utrustning hon någonsin kommer behöva bära. Allt detta med ett lugn som bara Y har. Blir så spännande att köra in henne 2014! 


En häst som passerade och stannade några månader var ju Pselma såklart! En otroligt charmig tjej med massa talang och egen vilja. Nu bor hon i Jönköping och jag önskar hennes nya fodervärdar all lycka! :) 


Sist men inte minst har vi såklart mina fantastiska "medryttarhästar" Carlos och DeeDee! :D



Bland tvåfotingarna har det var så många! Nya vänner, förnyade vänner, nyttiga bekantskaper, osv. Här kör jag på det klassiska "Ingen nämnd, ingen glömd!"

Nu börjar det bli kallt så ska göra klart här! :) Hoppas ni haft ett fint 2013 och får ett än bättre 2014! :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: