Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"...and even more work!"

Kategori: Horseomaniac

Men inte klagar jag! Som arbetsledare får man räkna med lite extrajobb, och jag gillar utmaningen! :D Imorgon blir det upp tidigt för att börja jobba redan klockan 8. Fint! :D 

När jag kom hem från jobbet idag gick jag ut och hälsade på finaste Spindeln som låg och nanade när jag kom ut. Hon reste sig ganska direkt, och så borstade jag henne en stund. Hon var på värre gosehumör än vanligt idag, underbara tjejen. Hittat drömhingsten till henne, men det är ju några år kvar. Han är till salu, och det drar i "vill ha"-tarmen, men han är liiiiiiiiiiite utanför min prisklass, höhö... Får hoppas att hingsten står kvar i avel, och fortfarande är tillgänglig för svenska ston, när Spindeln är 3år. :D

Jobbar tills lördag lunch, sedan blir det att ta det lite lugnt.. Hoppas på att kunna övertala mamma till att ställa fram hästtransporten så att vi kan påbörja lastträningen någon gång! Vill ju kunna planera lite bus och kanske löshoppning i ridhuset, miljöträning! Släppa en stund i paddocken i helgen med, den är superhärlig med ett lagom tjockt lager snö nu! 
 
:D 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: