Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Give it your all!"

Kategori: Jozelle's Dairies

Jag är en såndär "all in"-person, jag gillar inte att göra något lite sådär halvslarvigt. Nu är det mycket som cirkulerar i mitt liv och jag tycker om det, på gott och ont. Lite mer tid till vänner och familj hade kanske inte skadat, men samtidigt så har livet sin gång och jag tror att allt reder ut sig till slut.
 
Till våren blir det mer fokus på hästen. Just nu är hon bara häst, liksom. Hon är ju bara ett barn och kan få vara det, men när underlag och allt blir bättre så blir det till att förbereda både hennes kropp och sinne till hennes framtid som ridhäst, med allt vad det innebär. Detta året kommer fokus ligga på promenader och tömkörning (inför inkörning) på varierat underlag i skog och mark, hålla det lätt och avspänt för att hon ska tycka det är kul. Ska dessutom lasttränas. Alltihop med så mycket positiv förstärkning som det går! :) 

Gymmade idag med, första gången i år. Har varit mycket med nytt jobb och så, att det tidigare inte blivit av. Nu ska jag däremot ta tag i det igen, på riktigt! Idag körde jag och jobbarkompisen Sofia ett pass på gymmet, 1,5h genomkörare på gymmet för att komma igång med kroppen. I helgen ska det filas på ett upplägg för henne och ett till mig, då vi har lite olika mål med vår träning. Hoppas det kommer bli bra, kul iallafall. Brinner verkligen för träningen, så nu ska hon minsann piskas i form! :D 

Mitt intresse för alkohol-frågor kommer få chans att utvecklas då jag kommer gå en kurs på distans genom IOGT-NTO vid namn Alkokoll som börjar i slutet av februari. Det blir dessutom fler utbilningar genom jobbet, och jag har hittat ett bollplank i vego-frågan, och hur man undviker allt mer animalier vilket jag verkligen känner att jag vill. Kommer även testa lite nya hårtvättsmetoder som är ännu snällare mot kropp och miljö än metoden jag använt tidigare, och som dessutom ska vara enklare.
 
Mycket på gång, och det känns så himla kul! Återkommer när sakerna blir allt mer aktuella! :) Nu är det sovdags så att jag är pigg till det som ska pysslas med imorgon! Ha det! :D 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: