Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Aaarrrgghhh"

Kategori: Jozelle's Dairies

Ja, sådan har denna dagen varit. Vi blev sena på jobbet, men det löste vi utan problem. Sedan slutade jag, går till min bil och ser fram emot att åka hem till mormor och äta frukost i lugn och ro. Sätter i nyckeln i bildörren, låser upp dörren, tar tag i handtaget, drar och.... Inget?! Dörrfan går inte att öppna. -.- Tänker att "jaja, förardörren har ju krånglat innan" så går runt till passagerarsidan, sätter i nyckeln, låser upp, tar handtaget, drar och... Inget?! Igen!?! Vafan är detta?! 

Jag ringer mormor och morfar, ber dem komma med antifrostspray då de inte har låsolja. Sprayar på lister och lås på båda dörrar, händer inget. Springer till ett par gamla bekanta som bor nära och får en burk låsolja. Sprayar i låsen, ingenting händer igen. Desperat hämtar jag väldigt varmt vatten och häller på lister och lås. Inget händer. Vi ger upp, åker hem till mormor och morfar och äter frukost. 

Efter lunch hämtar Thomas mig och vi åker tillbaka till bilen. Efter en lång stunds slit slår vi fast att icket, vi kommer inte in i bilen. Min gamla bil har gett upp! Hoppas på plusgrader snart så den tinar, så jag kan försöka olja hela låsanordningen innifrån, och ha miljö-o-vänlig silikon på listerna. 

Thomas kör hem mig, jag ringer Folksam och skriver över Spindelns försäkring på mig. Efter det går jag ut i stallet, tar in hästarna och lånar mammas fina DeeDee igen. Red ut barbacka idag igen, fast idag bettlöst. Mysigt, DD är så härlig, underbar häst! 

Nu blir det en lugn, skön kväll inne i värmen innan jag måste komma på hur jag tar mig till jobbet imorgon. Hoppas det löser sig! :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: