Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Back in the game"

Kategori: Jozelle's Dairies

Jomen hej igen, allihop! 
 
Mycket jobb har det varit, lite för mycket för mitt huvud faktiskt... Känner att huvudvärken kommer krypande, men bra mat, antioxidantrik mat och mycket vatten så ska jag nog klara mig tills mitt pass på tisdag är slut. Man märker att immunförsvaret blir sämre när man jobbar mycket med. Ändå är jag friskare än någonsin sedan jag började med No' Poo, och har nu knappt varit sjuk alls denna vintern. Lite snuva någon gång, men inget värre än så. Skönt det iallafall! :D Nu har det varit många som fått magsjuka, så jag håller tummarna för att jag ska slippa detta hemska... 
 
Hästarna mår bra iallafall, och är fortfarande busiga till tusen! Vet inte hur jag ska lyckas motionera av dem utan att överanstränga dem... Mest att de inte rör sig så mycket i hagen, men jag ska gå med dem runt i hagen när jag är ledig på onsdag, sitta med dem en bit bort så att de kanske börjar känna sig mer trygga där borta också. :) Men jag släppte dem i vår paddock häromdagen, och det tyckte de var riktigt lattjolajbans! 
 
 
Vad händer mer... Jo, jag köpte ny bil idag! :D Min gamla Golf börjar ge upp, inte i motorn men i övrigt. Eller egentligen har jag bara ett stort problem med den utöver standardrosten, och det är att handtagsmekaniken i framdörrarna har gett upp i kylan så man kommer inte in i bilen... Men den började ju ge upp i övrigt med, en hel del som snart behöver bytas. Inte så konstigt på en 20 år gammal bil, men man renoverar ju inte en gammal rostig Golf. Sååå nu var det dags för en ny bil. En driftsäker bil med styrka och drag för att dra hästtransport, gärna kombi, och det var precis det jag hittade. En Saab 9-5 Vectorcom 2,3T Kombi. Hoppas att den är så bra som det verkar, för nu står den utanför huset! :D 
 
Nu ska jag sova, ladda för jobb imorgon! :D Ha det! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: