Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Change of plans, again"

Kategori: Horseomaniac

Inte blev det att åka till ridhuset med prinsessorna idag heller, då tiden inte fanns. Inte lastträning heller, för de hade liiite för mycket energi för att det skulle göra någon nytta, haha. :) Så istället blev det en promenad till. Jag vet att unghästar inte ska gå för mycket, så att säga, men vad gör en när hästarna har energi så de är påväg att explodera? De rör sig inte så mycket i hagen då de är lite rädda för att lämna stallet/grinden, och där är marken hård och knölig, så kompenserar lite med promenaderna. 

Promenaden var spännande, kan vi lugnt säga. Jag var förberedd med hjälm, om ifall att liksom! ;) Både Spindeln och Flisan var både högt och lågt, kunde absolut inte skritta. Efter en bit fick Flisan frispel, stegrade sig lågt och när mamma då korrigerade henne så fick hon en spark på låret! Korrigering igen, för att sedan lugna ner sig och sköta sig resten av rundan. Spindeln gör inga sådana grejer, hon är mer en racer. En närgången racer. Fort ska det gå, och helst i mitt knä. Hon knuffade mig med bogen hela tiden! Men jag bad envist om eget utrymme och en behaglig hastighet, och efter en stund var det äntligen vad jag fick! Sista halvan skötte hon sig med bravur! Bästa tjejen! :D <3 
 
Sedan var det lite vardagsträning i stallet, men tror inte att hon tog det som träning. Vet inte om hon har gjort det många gånger innan, men att klippa bort tussarna som sticker ut ur öronen och skägget var ingen match! :) 

Imorgon blir det en lugn dag för henne, bara vår dagliga borstning står på schemat. :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: