Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Forgive me"

Kategori: Horseomaniac

Idag ringde jag Lantbrukstjänst, beställde Zakis avlivning. Känns så hemskt, så overkligt att man har sån bestämmanderätt över någon annans liv.. Jag är dock fortsatt övertygad om att jag gjort rätt val! Hon ska inte behöva lida, då har jag tagit mitt ansvar för sent. 

De kommer nästa vecka, och jag kan inte hjälpa att jag hoppas det blir så tidigt som möjligt, helst måndag. Detta mest för min egen skull, det är inget roligt att vänta på direkt... De skulle ringa imorgon så vi kan bestämma dag och tid. Måste ju kunna förbereda, se till att jag är hemma. Dessutom ska hon ha fått lite lugnande innan, då hon ibland kan reagera på nya människor, speciellt om jag inte är riktigt så trygg som jag brukar. Då känns det lika bra att hon får lite, så tar hon det förhoppningsvis lite lugnare.
 
Syrrans gamla ponny Sessan ska avlivas vid samma tillfälle. Hon har varit rostig länge, och blir allt sämre så det känns som att det är dags. Hon har dessutom ganska kraftig eksem på sommaren som man märker tar allt hårdare på henne. Känns som ett vettigt beslut där också. 

Finaste Zaki! <3 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: