Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"I love it"

Kategori: Jozelle's Dairies

... med samtidigt inte. Dagen på jobbet har gått bra, men man börjar bli trött i huvudet vid det här laget. Två dagar kvar! Samtidigt krånglar det hemma, vi har inget vatten i huset och eler går inte igenom i staketen så Spindeln tog sig en skogspromenad på egen hand idag. Än ser vi ingen direkt lösning på något av det. Dessutom är jag på lite dåligt humör, jag gillar inte dubbelmoral vilket jag upplever hos vissa jag känner. 
 
Men får väl vara glad för det man har, en underbar familj och släkt, en goding till häst trots hennes dumma upptåg och nu äntligen en bil så att jag kan ta mig till jobbet trots att man nu har ett otrevligt lån på banken. Inget är perfekt men man får vara glad för det lilla. Skypa med Lina, träffa fint folk och fika med nya jobbkompisen under veckan, blir fint! :) 

Godnatt alla, jobb imorgon och innan dess behöver Spindeln vara avmotionerad, paddock + ev. promenad hoppas jag hinna innan jobbet. Hard work! 

Kommentarer

  • Sara säger:

    Hej Johanna!
    Här hos oss hade spindeln fri tillgång till Hö i hagen. Kanske kan det funka för att hålla henne kvar i hagen?
    Kram S

    Svar: Det har hon här med, de har flera högar hö i hagen, och det finns alltid mat att äta och vatten att dricka. Jag uppfattar det som överskottsenergi för hon är högt och lågt vid promenader, och busar såfort hon får tillfälle.
    Nu har vi fått igång strömmen i staketen och hittills är hon en ängel mot dem igen. Knashäst. :)
    Kram!
    Johanna "Jozelle" Gull

    2013-01-28 | 07:52:37
    Bloggadress: http://www.pepinopre.com

Kommentera inlägget här: