Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"I'm in love"

Kategori: Jozelle's Dairies

Efter jobbet imorse tog jag bussen till Borås, där jag hämtade pappas bil. Yep, har man ingen egen som går att komma in i så tar jag pappas! Tack pappa! :D Var ganska så trött så körde raka vägen hem till mig. 

Väl hemma skulle hästarna ha mat, och finaste Spindeln gnäggade så fort hon såg mig. Sötast! När jag var klar med att ge alla hästar vatten och mat i hagarna så frös jag som en gris så sprang in, gjorde mig en kopp te och gosade ner mig under filten! När det gjort sitt blev det att kolla upp lite grejer på datorn och sådär. Det händer lite just nu, massa utbildningar inbokat under de närmaste månaderna. Några stycken genom jobbet, men också en genom IOGT-NTO som heter "Alkokoll" där det givetvis är alkohol på tapeten! Spännande! :D 
 
Matvraket!
 
Sedan mockning och göra klart stallet, insläpp av hästarna och lite sådär. När hästarna var inne så tog jag och borstade av Spindeln. Lektion för mamma och syster, hästarna fick kvällsmat och nu ligger jag inbäddad under täcket, mys! :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: