Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Keeping busy"

Kategori: Horseomaniac

Idag står jobb på schemat. Först möte och sedan börjar mitt pass, slutar vid 8 imorgon bitti. Känns bra! :) Först ska jag fixa mat att ha med mig, blir ju litegranna. 

Nu är min nya stjärna Yolista betald med, och vi hämtar henne på söndag! Ser fram emot det extremt mycket. En så himla trevlig liten häst! När vi hämtat lilla Spindeln så åker mamma och Thomas och hämtar Felicity, vårt andra sto född 2012. De kommer nog ha jättekul ihop! :D 

Men innan dess måste täcke införskaffas, och i samma veva köper jag en grimma som matchar, bara för att jag tycker det är kul. Täcket är ett måste, vi har inga vind-/regnskydd i hagarna då hästarna är inne på nätterna, och då vi bor relativt högt på ett berg blåser det rätt så bra, och regnet kommer från alla håll. Känns bra om man då kan täcka på dem, så de inte bara står och ser deppiga ut någonstans. :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: