Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Plans"

Kategori: Horseomaniac

Spindeln, hon växer i mina ögon varje dag. En så härlig, personlig liten häst! :D Dessutom har hon energi till tusen! Busar, springer, hoppar och skuttar. Flisan är måttligt road, men tar sig en svängom emellanåt också men oftast lockar maten mer. Typiskt Welsh Cobar! ;) 

Idag stod pälsglans på agendan, vilket gick från okej till läskigt till okej. Vi fortsätter en annan dag! Tränade med öronen med, så snart kan jag klippa bort det som sticker ut! :D Hennes öron är nog det sötaste jag sett, mörkbruna på utsidan men ljust beiga inuti! Ska försöka ta kort! :) 
 
Har massa planer för prinsessorna de närmaste veckorna. Hoppas kunna ta en promenad någon dag, och det ska lasttränas och "åk-tränas" ner till ridhuset. Tar ungefär en kvart ner i detta väglaget, men man kan stanna närsomhelst på vägen, så en perfekt sträcka för att åka på skoj. :)

Där ska de få bralla av sig, jag tror nämnligen att det är nyttigt för unghästarna att lära sig att ridhuset är något roligt. Efterhand kommer det plockas fram bommar, och om sådär en månad kanske de får ta några skutt på 20-30cm. Då ingen av hästarna ska bli några hoppkanoner finns det ingen som helst anledning att höja mer, jag vill som sagt bara att de ska tycka det är kul, samtidigt som vi belastar skelett, senor och ligament för hållbarare hästar. :) 
 
Jo, sen ska jag fixa leksaker till Spindelns box. Hon har så mycket energi och antagligen kli i tänderna, för hon pillar med saker hela tiden! Detta resulterar att jag har ett heltidsjobb att hänga upp allt hon kastar ner. "Varför tar hon inte bort det då?" tänker kanske ni då. Det är så enkelt att jag inte tror man löser något med att plocka undan grejerna. När man sedan vill ha saker där kommer hon riva ner igen. Därför hänger det nu ett trasigt lakan och en urtvättad handduk där nu, som helt enkelt inte gör något att hon river ner, kastar runt eller trampar på. Hon får utlopp för lite energi och förhoppningsvis tröttnar hon allt eftersom. Men, för att ge henne ännu mer sysselsättning ska jag alltså fixa något till boxen. Första igen är att såga ner lite sly från hygget och hänga upp, det kan hon dra i och gnaga på bäst hon vill. När den första är kass är det bara att fixa ny, vi har mängder! ;) Sen tänkte jag en boll eller något, men är dålig på sånt... Förslag? 

Kommentarer

  • Christina Albihn säger:

    Hej!

    Jag har under flera år följt Saras blogg på Pepino och där följt lilla Spindeln sedan hon föddes. Utan att ha träffat det lilla fölet blev hon med en gång en av mina favoriter att läsa om. Det är mycket livsgnista i den lilla!

    Det är så roligt att nu kunna följa hennes fortsatta liv genom din blogg.

    Lycka till, du och Spindeln! Ni kommer säkert få det jättebra tillsammans! Du måste lova att lägga ut mycket bilder på henne.

    Hälsningar

    Christina Albihn

    Svar: Hej!
    Hon är verkligen speciell, Spindeln. Mycket energi jag ska försöka ta tillvara på! :)

    Kul att du vill följa oss! Jag försöker fixa nya bilder till de flesta av mina inlägg! :)

    Med vänliga hälsningar
    Johanna
    Johanna "Jozelle" Gull

    2013-01-17 | 07:44:42

Kommentera inlägget här: