Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Taking a break"

Kategori: Horseomaniac

Efter det att jag slutat jobbet och pallrat mig hem kröp jag ner i soffan och vilade lite. Har varit väldigt trött det senaste, och sovit lite dåligt. Mycket att tänka på just nu, men nya arbetsuppgifter, Spindeln och allt. Jag hoppas det beror på det iallafall, har verkligen inte tid att bli sjuk men det känns inte som om jag skulle bli sjuk heller så. :) 

När jag vilat lite så gick jag ut till stallet, mockade och pysslade. Så skönt att vara i stallet, rogivande på något vis. :) Innan hästarna skulle in pussade jag lite på prinsessorna i hagen. Flisan var mer social än vanligt idag, vilket var kul! Spindeln var som vanligt linslus och ville helst vara i kameran när jag skulle ta kort, men något kort blev det som inte bara är en mule. :) 
 
Åh, de ljusa öronen... Blir ju helt kär! 
 
Spindeln är helgalen i snön, och gräsen under!  Ligger jättefint hö i en hög precis intill, men mossan under snön är bättre, tydligen! 
 
Sedan skulle iallafall hästarna in, täcken skulle av och lite sådär. Sedan fick Spindeln sin dagliga genomgång med borstar, kratsa hovar och sådär. :) Duktig som alltid var hon, och snart har hon fattat grejen med att stå still när man lyfter fötterna, även om man inte är uppbunden. Allt har sin tid! ;) 

Imorgon ska jag åka och hämta pappa, så ska vi se om vi kan bryta oss in i min bil. Den står inte helt bra där den står, kan jag lugnt säga. Hoppas det går bra. :) Sedan var tanken att lastträna prinsessorna lite! :D 
 
Ha en bra fredagskväll! :D 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: