Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"It's only getting better!"

Kategori: Clickeromania

Hästeriet är så himla kul just nu! Det är det alltid, men extra nu. Är så lycklig med Spindeln som går från klarhet till klarhet, och så glad över att jag valt att träna henne med klickerträning! Dessutom är det lite annat på G, så kul! 

Vem blir inte glad av att mötas av en sånhär goding? 
 
I stallet har vi uppdaterat lite för att underlätta skötseln av alla hästarna. Höpåsar till alla hästar och deras olika mål mat, så de är packade i förväg. Hästarna har fått varsin färg för att hålla isär påsarna, och egna krokar att hänga påsarna på för att hålla ordning ytterligare. 
 
Rosa till Yolista, grönt till Felicity!
 
Utöver höpåsar har Yolista även bytt foder. Årets hö har lågt proteinvärde som lusern har hon fått, och kommer fortsätta att få såklart. Hon älskar det dessutom! :) Kraftfoder är dock bytt. Tidigare har hon fått Krafft Grov 125, men kände att jag ville ha ett som var speciellt utvecklat för växande hästar, inte bara för muskler utan för skelett och leder. Resultatet blev ett foder ur Pavo's föl- och unghästfoderserie, Pavo Podo Grow, för unghästar från 8 månader till 2 år. 
 
 
Yolista har så mycket energi så hon har fått en ny leksak i boxen, en Likit Boredom Breaker som hänger i taket. Hon pillar på den lite då och då, så vet inte hur mycket den hjälper, men den får hänga kvar. Kanske fattar hon tycke för den allt eftersom. :) 
 
Spindelns leksak! 
 
Klickerträningsmässigt utvecklas både jag och Yolista för varje dag som går! Jag blir bättre på att hålla koll på allt, klicka vid rätt tillfälle och komma på nya idéer. Spindeln fattar allt så måste komma nya idéer hela tiden, så hon utvecklas verkligen i rasande fart. För att hinna med har jag gjort i ordning en "klickerlåda" där jag ska ha det vi använder, och däri ligger också en träningsdagbok för att kunna se våran utveckling. 
 
Klickerlådan, som änsålänge är ganska tom.. 
 
Träningsmässigt har vi massor med grejer på gång med klickern. Vi lasttränar, stretchar med target, påbörjat apportering med target, går undan för tryck och pussas. :D 

Hoppas allt är bra med er och era hästar! 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: