Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

Klockan.

Kategori: Horseomaniac

Jag berättade ju för ett tag sedan att Carlos skulle få ta det lite "lugnt" ett tag, och att vi då ersatt en del ridning med övningen "klockan" i longeringen. "Klockan" innebär att man lagt fyra bommar på voltspåret - klockan 3, 6, 9 och 12. Jag tror det gått ungefär 3 veckor med denna träning och vi har lagt upp bommarna lite. 

Igår red jag Carlos-bus i manegen och woah! Vilket resultat denna träning har gett! Han kändes fin i traven med det brukar han göra det det var ingen överraskning. Jag fattar galopp och C fattar en jättetrevlig, samlad galopp! Jo, visst var inte fattningen helt korrekt och ja, galoppen gick fortfarande snabbt - men för att vara C var det riktigt, riktigt bra! :D 

Jättenöjd, och kul att det har funkat så himla bra! :D 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: