Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

Kyla och blåst.

Kategori: Jozelle's Dairies

Igår var det inget vidare väder, -10 grader och blåst så man blev nerkyld ända in i ryggmärgen! Dessutom torrfruset så våra tidigare leriga hagar är ojämna och svåra att gå i för hästarna. Kul kul, men kan ju hoppas på att mer snö är på väg. Det hade gjort susen! 

Schemat var fullspäckat igår, hann inte med något som inte stod med därpå, fick tillochmed avboka gymmet... Jobb, fodra, mocka, äta, gymma, åka till Borås för att tala med ortopeden och köpa nya skor, hem, byta om, rida lektion och vara hemma strax efter 9 på kvällen. Med fruset vatten och dåligt underlag tar allt längre tid så när stallet var klart hade jag en kvart att spendera i gymmet, inkl ombyte. Då hinner man ju inte ens värma upp?! :( Därför bestämde jag mig för att skippa gymmet och faktiskt tillåta mig sitta i soffan en kvart innan jag åkte till Borås. Skönt! 

Väl på Fotriktigt i Borås fick jag hjälp av en jätteduktig och trevlig ortoped. Han bedömde att mina gamla sulor var så bra att jag inte behövde göra nya. Spara 2000kr är ju aldrig fel, även om jag kommer behöva ytterligare sulor framöver i vår så var det skönt då det har varit en del oförutsedda utgifter denna månaden. 

Nya skor blev det iallafall, ett par Asics Gel-Kayano 20 i underbart frän färg! :) 


Ridlektionen gick bra med! Fick rida fjordingen Thule som är himla snäll och go, men inte riktigt min typ av häst. Vi kom ihop oss efter ett tag dock, och då fick jag en fin känsla och han blev avspänd, följsam och alert. :) 

När jag äntligen var färdig för kvällen blev det en kort visit vid datorn innan sovdags! :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: