Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

Raw taco.

Kategori: Jozelle's Dairies

Igår kväll skulle familjen äta tacos och då fick jag improvisera och göra en egen raw taco. Gillar att inte sitta fast vid ett recept utan testa lite själv. :) Tyvärr har min matberedare gått sönder så jag fick hacka nötterna själv, tidskrävande med det går. Följande ingick iallafall i min råa tacotallrik, men måtten höftar jag bara - prova er fram! Hade inte heller någon spiskummin, men kryddningen kan ni ju fila på själva! :) 
 
"Taco-nötfärs": 
1 näve valnötter
1 näve cashewnötter
1 näve mandlar

2 tsk chilipulver
1 tsk paprikapulver
1 klyfta vitlök
1/4 gul/röd lök 
1-1,5 tsk oregano

Sedan valfria tilbehör såklart! Avocado/guacamole är ett underbart substitut till creme fraiche, ger samma släta känsla. 



Nom nom! :D 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: