Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"It's time"

Kategori: Fitspoholic

Woho, nu jävlar känner jag att jag börjar få ordning på grejerna! Ett mer stadigt jobbschema börjar ta form, kroppen har vant sig vid nya jobbets påfrestningar, pappren om Zaki är där de ska, räkningar betalda... 

Alltså är det dags att ta tag i träningen igen, på riktigt. Leta fram broddarna till eventuella promenader, men framförallt: GYMMET! Nu ska det bli knäböj, marklyft och bänkpress för att det är gött, och dessutom ska jag ta tag i träningsfördelningen så att överkroppen kommer ikapp benen. Lats och traps står för önskelistan i år, snälla tomten? :3 

Kosten måste tas tag i med... Jag måste verkligen trappa ner när det gäller pannkakor... Fixa ordentliga matlådor till jobbet, och snart är det dags för nytt proteinpulver! Tror det blir någon smak av Fitnessgurus One Whey, men mer än så vet jag inte. Det löser sig, skönt att man börjar känna att man har fast mark under fötterna igen iallafall! :D 

Idag var jag och kollade på helsystern till hästen jag eventuellt ska köpa. Mycket trevlig modell, raka ben, vackert huvud. Väldigt unghästig fortfarande men jag har hört att rasen är ganska sen, så det var inte särskilt förvånande. Såg även en halvbror som snart är 4år, som ägaren berättade att han blommat ut de senaste månaderna bara. Även han var trevlig modell, väl ansatt hals och vackert huvud, samt raka ben. Spännande att se lillan på onsdag! 

Imorgon är det stallet, jobbet, träning, hem till pappa så sover jag där till julafton. Får se om jag hinner blogga imorgon, annars önskar jag er en God Jul, allihopa! :D 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: