Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Mixed Martial Arts"

Kategori: Fitspoholic

Blev att träna rygg och lats på gymmet igår, kul! Skönt att vara tillbaka, även om det bara är för en gång eller två! :) Kändes bra, har inte tappat så mycket styrkemässigt så får se mig som nöjd! 

Därefter stack jag till Fristad för att träna MMA. Tränade karate som barn, och för att stilla mitt kampsportsintresse så har jag varit med på en hel del Body Combat det senaste 1½ året. Nu fock jag dock chansen att träna MMA för en riktig licensierad tränare, sååå kul! :D

Slutet av terminen så alla kunde ju mer än mig, såklart. Det gick bra ändå, tränarens assistent hjälpte mig mycket. Superduktig var hon! Var ganska basic under passet, mycket jobb på mattan. Bland annat att ta sig ur ryggliggande position och hamna över motståndaren, och sedan hur man kan utnyttja den situationen. Sedan var det dags för blockar, innan vi avslutade med slag. Helt underbart att vara på mattan, hoppas jag kan fortsätta! :D Beror lite på jobbet såklart, men håller tummarna! :D 

Tränade på Fighters Source i Fristad för den som undrar! :D 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: