Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

"Love it!"

Kategori: Fitspoholic

Igår fungerade inte mitt bredband och var inte på humör att tjafsa med min telefon för att blogga, så inget inlägg blev det, men nu är bredbandet tillbaka, och jag likaså! ;D 

 
Vad har hänt sedan sist då? 

Jo, jag red lektion på Alice's 6-åriga P.R.E-valack Colombiano aka Carlos! Gospojken skötte lektionen med bravur! Han har ju lite problem att hålla ihop galoppen och har tidigare varit lite stressad när han galopperat, men det blir bara bättre och bättre! Idag Gjorde han hyfsade galopp-fattningar, orkade hålla galoppen på volten i mer än ett halvt varv , håll sig lugn och fick lite rundning i kroppen, inte bara i halsen. Detta kanske låter som "lite", men det är stora framsteg om man jämför med hur det var bara för en månad sedan eller två. :) Tränade skänkelvikningar vilket gick bra med! :) 
 

Klickertränade lilla Yolista med, om har full koll på vad jag ber av henne. Ska fortsätta och utveckla detta! Hoppas på att hinna klicka henne lite i hagen imorgon, lite mer utrymme där! ^^ 

Idag har jag jobbat, och sedan stack jag till gymmet! Har varit borta ett tag, och det händes SÅÅÅÅÅÅ skönt att vara tillbaka! Helt otroligt vad jag missat träningen! Ska nog köpa hantlar att ha hemma, för att komplettera min TRX så jag kan komma igång bättre med min träning hemma. Dessutom ska jag nog börja träna med Vicky i Länghem. Dubbla gymkort men kommer ju använda båda, och det i Länghem är ju nästan gratis! ^^ 

Det blev uppvärmning i rodden, innan jag satte igång med träningen. Idag fick det bli rygg, baksida axlar och biceps. Nästa pass som jag hoppas och tror kommer att bli imorgon så blir det bröst, axlar, traps och triceps. Mitt upplägg är rörigt för ja... Jag har inget? Tills jag kommit igång kör jag på vad jag känner att behövs. Filar på ett upplägg dock! 

Skulle vilja komma igång med lite cardio med, till att börja med promenader så snart isen släpper men sedan börja springa och cykla. Hoppas att få lite stöd av min kollega Emelie när jag ska igång att springa, för hon är en riktig långdistansare! Hon är en bra coach med, precis vad jag behöver! På det ska jag börja cykla, till en början bara till Länghem eller så, men senare kanske längre. Kanske tillochmed till jobbet? Måste lösa lite med dusch och sådär, kan ju inte jobba helt dyngsvettig! :P

Mycket planer, och alla kommer säkert inte genomföras men bara att planera gör en motiverad, och motivation gör en glad! :D 

Stay motivated, and happy! Kram på er! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: