Jozelle's Dairies

.. om min vardag, och alla dess små ljusglimtar!

Raketstart!

Kategori: Fitspoholic

Woho, va det går! Strikt diet och ett träningspass har gjort nytta! Från 79,8kg på morgonen 31/12 till 77,5kg i morse! Medveten om att mycket säkert är onödigt vatten och liknande, men det är ruskigt kul att ha kommit igång och redan se resultat! 

Idag blir det gym, ben och bröst, samt en promenad med hästen på 4,2km om vädret tillåter! :) 

Till er som ska komma igång med promenader/löpning och träning vill jag rekomendera mina favoritappar för tillfället! Först behöver ni en app som RunKeeper eller Endomondo, jättebra verktyg för att se hur långt, länge och fort man gått/sprungit/cyklat.



För att komma ut på nya rundor och inte bara harva på samma gamla runda hela tiden är Geocaching väldigt roligt. Det är gömmor som folk har gömt världen över, med GPS-koordinater och som du nu ska hitta. Inga skatter dock, men kul likväl! :) 

För dem som vill träna på gym och har lite koll på hur man gör övningarna men inte har något upplägg, eller som har ett upplägg men vill smidigt kunna logga vad ni gör, finns appen Jefit. Där kan du spara ditt upplägg med övningar och allt, ange vikt, repetitioner och sets. Superbra verkligen! 

En annan favoritapp som är mer för skojs skull, men samtidigt ger en lite extra eld i röven är Zombies, run! Jätteroligt äventyr i zombieapokalypsen! Förbered dig på att höra zombies precis bakom dig och var redo på att behöva öka farten! ;) 



Hoppas ni har något nytta av apparna jag tipsat om här, det är mina solklara favoriter iallafall! :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: